اخبار

گردشگری زیبایی ایران و مالزی راه اندازی می شود

کشور مالزی برای گردشگری سال ۲۰۱۹ خود نام پروژه مای بیوتی را به عنوان برند سال انتخاب کرده است تا بتواند به این طریق موجب جذب گردشگرانی شود که به دنبال پیدا کردن راه هایی برای زیبایی و جوانی می باشند. مای بیوتی عنوان برندی است که برای گردشگری زیبایی مالزی در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است. این نوعی از گردشگری بوده و به عنوان زیرمجموعه ای از گردشگری سلامت شناخته می شود. مالزی با ورود به این نوع از گردشگری، سعی دارد کسانی را که در پی کشف راهی برای دست‌یابی به زیبایی هستند به کشور خود جذب کند. با ما همراه شوید تا در مورد گردشگری زیبایی مالزی و برنامه های مرتبط با آن بیشتر بدانیم.

نماینده وزارت گردشگری، فرهنگ و هنر مالزی که همچنین نماینده دولت در پروژه توسعه گردشگری زیبایی مالزی با نام دانگ وانگ کنگ، با اشاره به اینکه مالزی جزء ۵ مقصد برتر جهانی است اعلام نمود: آمارها نشان داده که در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به طور سالانه از مالزی بازدید می نمایند. دولت مالزی قصد دارد این مقدار را برای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ۶ میلیون نفر افزایش داده و برنامه ریزی برای جذب بخشی از این گردشگران در راستای گردشگری زیبایی و تندرستی خواهند بود. بر اساس آنچه او گفته است، مای بیوتی به عنوان یک پروژه دولتی از جانب وزارت توریسم مالزی در حال اجرا بوده و این اطمینان را به توریست‌ها می‌دهد که بتوانند اعتماد کنند. چرا که این پروژه زیر مجموعه ای از یک سازمان دولتی در مالزی بوده و این در حقیقت مهر تاییدی بر انجام این فعالیت است.

دانگ وانگ کنگ، نماینده وزارت گردشگری، فرهنگ و هنر مالزی با تاکید بر اینکه مالزی در صدد آن است که این پروژه را در تمام خاورمیانه معرفی کند، توضیح داد: در کشور ایران نیز یکی از شرکت های خدمات مسافرتی به عنوان نماینده مالزی برای جذب گردشگران در این خصوص بر خواهد آمد. با توجه به اینکه مالزی کشور پیشرفته‌ ای در زمینه جوان ‌سازی است، با امکانات و تسهیلاتی که ارائه می نماید می تواند گردشگران بسیاری را از این طریق جذب کند. قائم مقام وزارت گردشگری مالزی درباره قیمت پکیج های سفر در این خصوص یادآور شد: قیمت در صنعت گردشگری زیبایی مالزی تنوع قیمتی بسیاری وجود دارد. در حال حاضر نمی توان اعلام نمود که کدام یک از این محصولات می‌تواند با نرخ‌ هایی که در ایران وجود دارد رقابت کند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در این حوزه قیمت ملاک اساسی برای تشخیص نبوده بلکه فرد در جهت زیباتر شدن و یا سلامت، خود را به کسی سپرده که توقع دارد بهترین خدمات را از طرف او دریافت کند، بنابراین در این میان بحث پول احتمالا در گزینه های بعدی قرار خواهد گرفت.

گردشگری تندرستی و بیوتی یک موضوع جهانی بوده و کشورمان ایران نیز در تلاش است تا این صنعت جدید را به درستی تبلیغ و معرفی نموده و در جهت گسترش آن فعالیت نماید. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارند که به مقوله گردشگری سلامت و درمانی همانند گردشگری زیبایی مالزی هم وارد شوند تصریح کرد: توریسم سلامت در واقع شامل ۲ شاخه توریسم زیبایی و درمانی می‌شود. شاخه درمانی که به بیماری‌ ها ارتباط پیدا می‌کند همانند جراحی قلب، چشم، زانو و… است و کشور مالزی نیز در سال آینده میلادی قصد ندارد در این زمینه وارد شود اما ما هم همانند آن قصد داریم در حوزه جراحی ‌های زیبایی وارد شده و از این طریق به جذب گردشگر بپردازیم.

به گفته نماینده گردشگری زیبایی مالزی و همچنین پروژه بیوتی که در ایران حضور داشته است، قرار است این برنامه نیز در سال آینده در ایران نیز راه اندازی شود. چنانکه به طور همزمان در کنار مای بیوتی مالزی، مای بیوتی ایران نیز راه اندازی شده و با همان گواهینامه با همکاری وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران این پروژه راه اندازی می‌شود.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

پویان آقاسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا