جاذبه های گردشگری ایرانکردستان

کوه آبیدر نماد شهر سنندج

معرفی کوه آبیدر سنندج | با آغاز فصل تابستان سنندج یکی از شهرهای زیبای کشورمان است که برای گردشگری گزینه بسیار مناسبی است. سنندج شهری کوهستانی در دل ایران است که آب و هوایی بی نظیر به ویژه در فصل تابستان دارد. همه استانهای ایران زمین دیدنی های منحصر به فردی دارند و در این میان دامنه کوه آبیدر در سنندج در این فصل پذیرای گردشگران بسیاری است.

پل معلق پارک آبیدر سنندج

پل معلق پارک آبیدر سنندج از امکانات هیجانی است که این مجموعه به بازدیدکنندگانش ارائه می‌کند. این پل دارای طول ۳۲۰ متری است و راه رفتن روی آن هیجان بالایی دارد.

پل معلق پارک آبیدر سنندج

آبیدر به چه معناست؟

آبیدر در واقع یعنی جایی که آب زیادی در آن جریان دارد و به دلیل وجود چشمه‌های فراوان در این کوه به آن آبیدر می‌گویند. در این پارک چندین باغ و چشمه طبیعی وجود دارد.

باغ امیریه

یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های این مجموعه، باغ امیریه نام دارد و بزرگترین سینمای روباز جهان را در خود جای داده است. برای کسانی که می‌خواهند در این پارک همراه با خانواده یا دوستان خود پیک‌نیک داشته باشند، آلاچیق‌هایی نیز تعبیه شده تا راحت باشند.

این منطقه کوهستانی دارای پوشش گیاهی متنوعی است و چندین باغ و چشمه را می‌توانید در گردش خود ببینید.

پارک کوهستانی آبیدر

پارک آبیدر که به آن پارک کوهستانی آبیدر نیز گفته می‌شود شامل کوه‌های کوچک و بزرگ آبیدر است و از بالاترین نقطه پارک تفریحی فرهنگی آبیدر اشراف کاملی به شهر سنندج خواهید داشت.

مجموعه تفریحی آبیدر یکی از مناطق گردشی ساکنین سنندج از قدیم تا به امروز است و در واقع انتخاب به جایی می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا