جاذبه های گردشگری ایرانچهارمحال و بختیاری

چشمه سرداب یکی از بی نظیرترین های ایران

معرفی چشمه سرداب رستم آباد اردل در چهارمحال و بختیاری | البته آنچه دیدنی های این روستا را معروف کرده وجود چشمه سرداب رستم آباد است که شهرت دارد. چشمه ای که برای دیدن آن باید حتمی راهی این استان زیبا (چهارمحال و بختیاری) شویم و به سمت اردل برویم. چشمه سرداب رستم آباد آبی پرخروش دارد که هیچ کجای دنیا نمونه آن را پیدا نخواهید کرد.

مسیر دسترسی به چشمه سرداب رستم آباد

وارد رستم آباد که بشویم برای این که به چشمه سرداب برسید باید از مسیر اصلی خارج شوید و از پل روی رودخانه بهشت آباد گذر کنید. شاید رسیدن به این چشمه سخت باشد اما منظره ای که قرار است ببینید، ارزشش را دارد. یکی از عواملی که باعث شده این چشمه بکر باشد، همین مسیر سختش است.

خروش آب در سرچشمه سرداب، موسیقی دل انگیزی را به گوش می رساند. موسیقی که انگار هزار چشمه در حال جوشیدن است. بوی پونه و عطر سایر گیاهان طبیعی آدم را از هوش میبرد و دیدن پونه زار کنار چشمه نیز برای خود عالمی دارد.

چشمه سردآب اردل چهارمحال و بختیاری

در اطراف این چشمه طبیعتی فوق العاده ایجاد شده است، این زیست بوم محل زندگی تعداد زیادی از گیاهان و جانوران است. مردم محلی روستا نیز از پوشش گیاهی که در اطراف این چشمه به وجود آمده برای درمان بیماری استفاده می کنند، چرا که در اطراف این چشمه گیاهان دارویی نیز می روید.

چرا سرداب ؟!

سرد بودن آب این چشمه در تمام فصول سال ویژگی اصلی این چشمه است. نام سردآب از همین خاصیت آن نشات گرفته است. این گردشگاه زیبا به واسطه بارش‌های برف و باران دارای ذخایر ارزشمند آب و برف در زیر زمین و در ارتفاعات است.

وجود چشمه سرداب در روستا سبب شده است که شغل اهالی به پرورش ماهی، دامداری و کشاورزی که با استفاده از آب چشمه بوده است، اختصاص یابد. ماهی قزل‌ آلای تولیدی این منطقه یکی از باکیفیت‌ترین ماهی‌های قزل‌آلا در کشور است. در پایین دست این چشمه نیز رودخانه بهشت‌آباد که یکی از سرشاخه‌های کارون می باشد جاری است.

آن طرف تر از چشمه سرداب باغات میوه فراوانی وجود دارد که بسیار با صفا است.

طبیعت گردان و نقاشان اینجا را خیلی دوست دارند چون شاهکاری از خلقت خداوند را میتوان از نزدیک نظاره کرد.در کنار این همه زیبایی نسیم خنک آب، آسمان آبی و تکه‌های ابر سفید این چشمه را بهتر از آنچه که هست نشان می دهند.چشمه ای که باید رفت و در کنارش نشست و توصیف جدیدی از آن نوشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا