جاذبه های گردشگری ایرانچهارمحال و بختیاری

اینجا دره عشق است

چشمت را که ببندی صدای دلنشین آبشار روح و جانت را در بر میگیرد و نگاهت را که به اطراف بچرخانی طبیعتی را میبینی که سبزی و خرمیش همه جا را حتی آن دور دست ها را در بر گرفته است. همه چیز اینجا از کوه و دشت و صحرا زیبا است و آنچنان روح نواز که آنرا به زیباترین مناطق دنیا ترجیح خواهی داد.

دره عشق دیاری دیدنی و به یاد ماندنی

اینجا دره عشق است دره ای که بی شک نامی بهتر از این نمیتوان بر آن گذاشت، دره ای در مجاورت روستایی به همین نام با مردمی ساده و دوست داشتنی مردمی با صفا و میهمان نواز که درب خانه های گلیشان همیشه به روی میهمانان باز است، مردمی از جنس بهار که در دل سرمای زمستان نیز گرم گرم هستند.

مردمی که هر روز با صدای دلنشین ابشار کنار روستا از خواب بیدار میشوند و روز را با کار در باغات و شالیزارها میگذرانند و شب در حالی به خواب میروند که نگاهشان به انارهای شکفته است.

دره عشق قسمتی از استان زیبای چهار محال و بختیاری است گوشه ای از همه این زیبایی ها که باید گوشه گوشه آن را دید و با همه وجود از این طبیعت بکر لذت برد. دره عشق در منطقه “مشایخ” شهرستان اردل قرار دارد و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد است.

دره عشق چهارمحال و بختیاری

دره عشق و آبشار زیبای آن

معروفیت دره عشق به خاطر وجود آبشار زیبای آن است که بیش از صد متر ارتفاع دارد و آب آن با سرعت زیاد از دل کوه جاری میشود.البته افسانه ای قدیمی در رابطه با این دره وجود دارد و آنهم اینکه در زمان های گذشته که به روی این دره پلی وجود نداشته دو عاشق بودند که یکی در این طرف دره و دیگری در آنطرف دره بودند و برای اینکه در نهایت به هم برسند خودشان را به داخل دره انداختند و جان سپردند از آن پس نام این دره را دره عشق گذاشتند.

در کنار آبشار زیبای دره عشق رود کارون به آرامی جاری است و میرود تا سبزی و خرمی ببخشد به تاکستان ها و نخل ها.
در آنسوی این آبشار چشم نواز درختان انار زیادی دیده میشود که در کنار شالیزارهای روستاهای دره عشق و دورک شاهپوری، فضای شگفت انگیزی را بوجودآورده اند فضایی که هر طرف را که بنگری بهشت در مقابل نگاهت قد می‌کشد.

عطر شالیزارهای برنج را میتوانی به خوبی حس کنی و در میان روستا مردمانی را ببینی سرشار از عشق سرشار از دوستی!

از ویژگی‌های آبشار دره عشق جاری بودن آب آن است چرا که اگر دقت کنی متوجه میشوی که آب این آبشار نه از قله یا میان کوه، ‌بلکه از دل کوه چون ماهی بیرون می‌جهد و دیدن این صحنه آنچنان تو را به حیرت می اندازد که بی اختیار می ایستی و خیره میشوی به آن به این زیبایی مطلق!

مسیر آبشار دره عشق یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مسیرهای طبیعت گردی در کشور است که می‌توان جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت گردی را یکجا در آن مشاهده کرد. شگفتی این منطقه برای گردشگران زمانی بیشتر می‌شود که به پل سیمی کوچ رو می‌رسند. این پل که بقایای مسیر کوچ عشایر بوده اکنون بلااستفاده است و فقط به عنوان یک اثر تاریخی در این منطقه نگهداری می‌شود.

پل سیمی از ۸ رشته سیم ضخیم تشکیل شده که به وسیله میخچه‌های محکم فلزی به دو طرف دره متصل شده‌اند و کف و دیواره کوتاه پل به وسیله تخته‌های چوبی پوشیده شده‌اند تا مسیر مناسب و مطمئنی برای عبور انسان و حیوان از روی دره باشد و این در حالی است که رودخانه خروشان و پر آبی در زیر پل و دره عمیق و طویل عشق جریان دارد.

یک روز به یاد ماندنی در دره عشق

فصل بهار است و گذراندن یک روز دراین دیار میتواند خاطره ای خوش را تا همیشه در ذهن به ثبت رساند ، دره عشق با همه زیبایی هایش سالانه پذیرای هزاران گردشگری است که برای دیدن آن می آیند و جالب اینکه هر کس به این منطقه پا گذاشت آنچنان مجذوب و شیفته اش میشود که بارها و بارها به این دیار سفر میکند تا شبی را در دره عشق و دردل روستا بگذراند روستایی که هنوز هم آدم هایش دیروزی هستند مهربان و دوست داشتنی از جنس آفتاب و چنان با صفا که خود عشقند و عشق تنها چیزی است که میتوان با آن تعبیرشان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا