نمایشگاه گردشگری

ایران در ۲۰ نمایشگاه خارجی گردشگری شرکت می کند

هفته گذشته دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری در راستای اصلاح بازارهای هدف گردشگری این خبر را بدون اشاره به جزئیات آن منتشر کرد.

در پی خبری که از این دفتر منتشر شد است، فهرستی از نمایشگاه هایی که قرار است امسال در آن ها حضور داشته باشند را نیز اعلام نمودند و چین از جمله کشورهایی است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. بازارهای سنتی نیز که بیشتر به حوزه اروپا مربوط می شوند هم نیز همچنان در اولویت هستند و جایگاه خودشان در این فهرست دارند. کشوری که در لیست منتشر شده نامش به چشم می خورد و توجه همه را به خود جذب کرد عراق است. چند سالی است که کشور عراق جز بازار هدف بسیاری از آژانس های گردشگری قرار گرفته و با سرمایه شخصی و بدون حمایت دولت حضور در آن را نیز تجربه کرده اند. در ادامه همراه با مجله ی گردشگری سپاهان (کوله) باشید تا بیشتر از جزئیات خبر حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی مطلع شوید.

مطابق با آنچه که در بالا گفتیم، حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی قطعی شده است و حدودا در ۲۰ نمایشگاه خارجی قرار است که کشور ایران حضور داشته باشد و در راستای توسعه ی صنعت گردشگری خود اقدامات لازم را انجام دهد. همانطور که گفتیم چین یکی از مهمترین کشورها به منظور حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی محسوب می شود و بعد از آن کشور عراق است. آنچه که در این بین نظر بسیاری را به خود جذب کرده غایب بودن دولت انگلستان در بین کشورهایی که برای گردشگری در حال فعالیت هستند نیز بود، که لازم است بدانید انگلیس به بازار جهانی سفر شهرت دیرینه دارد. در حالی که دولت ایران نزدیک به یک دهه است در آن حضور رسمی ندارد اما به دلیل جایگاه پر اهمیت این نمایشگاه، آژانس‌های گردشگری به صورت خصوصی در آن شرکت می‌کنند..

به نقل از محمد ابراهیم لاریجانی مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی فهرست نمایشگاه‌ هایی که ایران امسال در آن‌ها حضور رسمی دارد به شرح زیر هستند:

AITF آذربایجان، COTTM چین، ATM دبی، عراق، Kotfa کره جنوبی، CMT چین، پاکستان، OIPYKA روسیه، CITM چین، JATA ژاپن، TOP RESA فرانسه، عمان، هند، IITT هند، Fitur اسپانیا، EMITT ترکیه، TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT روسیه و Gitf چین، نمایشگاه‌های هستند که جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری در آن‌ها حضور خواهد داشت.

در ادامه موضوع حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی لاریجانی درباره نحوه انتخاب این فهرست چنین گفت:

اولین جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه های خارج از کشور با حضور روسا و نمایندگان تشکل های گردشگری از جمله انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، جامعه تخصصی تورگردانان، انجمن راهنمایان ایران، انجمن بوم گردی های ایران، جامعه هتلداران ایران و شرکت هایی که تابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند را با هدف تصویب فهرست نمایشگاه های خارجی و چگونگی روند برگزاری نمایشگاه ها برگزار شد.

در ادامه این موضوع لاریجانی اضافه کرد:

سال گذشته پس از استعلام از تشکل‌های مختلف گردشگری برای تنظیم فهرست نمایشگاه‌ های خارجی و تطبیق آن با فهرست کشورهای اولویت‌دار بازار هدف، ۲۰ نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

در پایان بحث در مورد حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی لاریجانی افزود:

در اولین جلسه که برای شورای سیاستگذاری نمایشگاه های خارج از کشور برگزار شد، فهرستی نهایی از نمایشگاه های خارجی به تصویب رسید و مقرر شد صنعت گردشگری کشور به طور متمرکز و در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت کند. بنابر گفته ی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در این نشست و در راستانی چگونگی برگزاری نمایشگاه های خارجی مواردی مورد بررسی قرار گرفتند، از جمله مواردی که مورد بحث قرار گرفت نیز عبارت بود از نقش استان ‌ها، جوامع و تشکل‌ها، حضور فرهنگ، آداب و موسیقی ایران، ضرورت توجه به نمایشگاه‌ ها و همچنین برنامه‌ ریزی برای بهره ‌برداری از ظرفیت رسانه ‌های داخلی و خارجی بود که برای تمامی این موارد برنامه های خاصی ترتیب داده شد.

گلاره خوانین زاده

دکمه بازگشت به بالا